הבלוג שלנו תיקון ושינוי חריגות בנייה - מהו התהליך החוקי?

חריגות בנייה קיימות במגוון רחב של סוגים ודרכים. בדרך כלל, חריגות הבנייה באות לידי ביטוי בהרחבת שטח הבית או בניית תוספת ללא קבלת היתרי בנייה מסודרים מהועדה לתכנון ובנייה. לעיתים קרובות, אנחנו נתקלים בחריגות בנייה שחורגות מהאישור שניתן להרחבה או לתוספת ויש מקרים בהם מדובר בכלל בבניית מחסן, פרגולה או מבנה אחר שחורג מגבולות הבית או מאחוזי הבנייה המותרים.

יש חריגות שנבנות ללא היתרי בנייה במהלך השנים, מהחלפת הגדר דרך התקנה של מדרגות חדשות ועד לתוספת פרגולה. אחרות, הן חריגות בנייה מהותיות שמבוצעות כבר בזמן שהבית נבנה. אלו נחשבות לחמורות במיוחד. סוג נוסף של חריגות בנייה הוא כאשר הנכס משמש לצורך אחר ולא לצורך שלשמו הוצא עבורו היתר בנייה.

אז איך מתקנים את המצב ומקבלים היתרי בנייה מסודרים?

קודם כל – נזהרים מראש

עוד לפני שאתם מחליטים לבצע איזשהו שינוי בנכס, כדאי לפנות לאדריכל שיבצע עבורכם תוכניות חדשות לשינוי ייעוד המבנה או תוספת בנייה.

האדריכל יבדוק מה מצריך היתרי בנייה, יכין תוכנית מפורטת ויגיש אותה לועדה, כך שתוכלו לקבל את האישור לשינוי הנכס. תיקוני החוק שהוספו בשנים האחרונות הופכים את התהליך ליעיל ומהיר יותר, במיוחד אם נעזרים באנשי המקצוע המתאימים – אדריכל או מהנדס.

מה קורה כשכבר יש חריגה?

אם יש בנכס שלכם תוספות או חריגות ללא היתרי בנייה תמצאו את עצמכם במצב לא נעים מול המערכת. לעיתים קרובות מוגש צו הריסה שמכתיב לבעלי הבית להוריד את התוספת שבנו, או לחילופין לשלם סכומי כסף גבוהים מאד כקנס על חריגות בנייה.

ישנם מקרים בהם אפשר להתחמק מהגורל הזה באמצעות הגשת בקשה לקבלת היתרי בנייה לאחר ביצוע החריגה. במקרה כזה הועדה דנה במקרה, מסתכלת על התוכניות וקובעת דחייה להחלטה. בזמן הזה היא נותנת בעצם היתר לשימוש חורג במבנה עד שבעל הנכס מסדיר את כל הניירת המתאימה ופועל לקבלת ההיתר המתאים.

איך מגישים את הבקשה להיתר?

את הבקשה להיתר בנייה מגישים עם פירוט זכויות, תשריט ותוכניות שמציגות את אחוזי הבנייה המותרים. בנוסף מוצגת תוכנית שבה משורטטת בקפידה חריגת הבנייה שעבורה יש לקבל היתרי בנייה מסודרים. במקרים מסוימים יש צורך באישורים נוספים, כמו אישור מחברת החשמל, ממקרקעי ישראל או חתימות של השכנים המתגוררים בסמוך לתוספת למבנה.

במשרדנו אנחנו מסייעים ללקוחות שמעוניינים לתכנן ולהגיש לועדה לתכנון ובנייה בקשת אישור לתיקון ולקבלת היתר בעבור תוספות וחריגות בנייה וכמובן – מלווים לקוחות שמעוניינים לשנות את ביתם, להוסיף חדר או תוספת אחרת ולקבל עבורם היתרי בנייה מסודרים לפני השינוי.

 

כל הפרטים ליצירת קשר

אחרי ששיתפנו אתכם ברקע, בשירותים, בפרויקטים הנבחרים ובאהבה האמיתית שלנו לתחום, הגיע הזמן לקחת צעד קדימה. אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר לכל שאלה, בקשה או קביעת פגישה ונשמח לחזור אליכם בהקדם.
הדרך לבית חלומותיכם, למשרד הכי מדובר בעיר או לפרויקט החדש שלכם מתחילה כאן


שדה אינו תקני. עליך למלא את שמך המלא
שדה אינו תקני. עליך למלא מספר טלפון.
שדה אינו תקני. עליך למלא כתובת דוא"ל תקנית.
שדה אינו תקני